zaterdag 11 april 2009

Té optimistisch

Anderhalve week geleden liet ik een foto zien van de Aitana met sneeuw, uniek in deze tijd van het jaar. Dacht ik. Maar gisteren, een paar uur nadat ik de foto's had gemaakt van de klaprozen, was het opnieuw mis met het weer. Onweer, hagel, regen die met bakken uit de hemel viel, en koud.
Vanmorgen was het om een uur of twaalf 5 graden! 
Ik heb staan uitmesten (in de regen) met winterjas, handschoenen en een muts. 
Soms, als ik een bedrijf moet bellen in Nederland, en ze naar mijn adres vragen, en dan horen dat ik in Spanje woon, hoor ik enthousiaste kreten aan de andere kant van de lijn: "O, heerlijk! Zeker lekker warm daar?" En dan is het altijd leuk om te zeggen dat ik op zo'n moment met twee dikke truien en twee paar sokken bij de telefoon zit. Arme mensen, weer een illusie armer :-)
Maar goed, gisteren met zonsondergang (het was op dat moment gelukkig net even droog en de zon scheen), was de Aitana weer even te zien, en alweer met een dikke laag sneeuw. Tóch maar weer een foto gemaakt, want het licht op de berg vond ik erg mooi.



3 opmerkingen:

  1. He Yoke, wat een waanzinnige foto! Da's nog eens wat anders dan ons vlakke landje. Krijgen wij dat ook allemaal te zien in september?
    Hier hebben we zonnige Paasdagen gehad met prettige temperaturen. Heb dus veel tijd in onze aangeharkte tuin doorgebracht.Achterover met muziek in de oren en cocktail in de hand. Ook lekker.
    Groetjes, Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Yoke,
    Erg leuk om je stukjes te lezen en je foto's te beijken. Ik val weer helemaal voor die klaprozen, wat prachtig zeg. Krijg steeds meer zin in september, hoop dat het gaat lukken. Gisteren stond in het AD een heel stuk over Valencia en het achterland. Zoals Jet al schreef, genieten wij hier nu ook van heerlijk weer, zijn we wel aan toe na die lange winter.
    Groetjes Cathy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Jet, Als er geen grote rampen gebeuren, zullen de bergen er in september ook nog steeds gewoon zijn :-)
    En Cathy, bedankt voor je compliment.
    Hier is het weer trouwens ook goed opgeknapt gelukkig. Het werd wel tijd.
    Groetjes, Yoke
    p.s. ik heb ook echt zin in september...

    BeantwoordenVerwijderen