donderdag 30 april 2009

Oranje


Koninginnedag, daar heb ik eigenlijk niks mee. In Nederland vond ik de vrijmarkt altijd wel leuk, maar verder, ach, was het alleen maar een vrije dag. Hier in Spanje zijn er aan de kust allerlei Nederlandse verenigingen die vandaag koninginnedag vieren. Gezéllig, allemaal met een vlaggetje en een hoedje aan de oranjebitter. Nee, dat zie ik mezelf niet echt doen.
Maar een foto van een knaloranje bloem, dat kan nog nét :-)
Daarin ben ik trouwens erg veranderd ten opzichte van Nederland: daar vond ik bloemen met een ingetogen kleur, liefst blauw, erg mooi. Maar sinds ik hier woon, heb ik planten met knalrode, vlammend oranje, ogenpijnigend roze en flitsend gele bloemen. En dat dan ook nog eens allemaal vlak bij elkaar in potten op het terras. 

1 opmerking:

  1. Hoi Yoke,wat een prachtige foto, waar heb je die nu weer gevonden? Je moet er oog voor hebben. fijne dag, Ria

    BeantwoordenVerwijderen