zaterdag 18 april 2009

Even ertussenuit

Na de gedane arbeid van de laatste dagen zijn we gisteren (John, ik en Ria (een vriendin uit de superklasse)) een dagje weggeweest. Het ging bijna niet door, want toen we Ria wilden afhalen, begon mijn auto kuren te vertonen. Toen maar snel naar huis gereden en John's auto genomen. Daarna ging het richting Guadalest, waar we koffie hebben gedronken. Dit minidorp is net Valkenburg: stampvol toeristen, en overal souvenirwinkeltjes. Maar toch heeft het wel wat. Daarna zijn we doorgereden naar Stijn, die een natuurcamping heeft in de buurt van Guadalest. Daar zijn we een tijdje gebleven, waarna we nog even een stukje verder zijn gereden, gewoon voor de lol. En toen nog, weer via nep-Valkenburg waar we snel een broodje hebben gehaald, naar een andere natuurcamping. Daar hebben we veel info gekregen over handige websites en dingen waar we op moeten letten.
Het landschap voorbij Stijn is op sommige stukken behoorlijk ontsierd door de enorme netten die over boomgaarden zijn gespannen. Er is mij ooit verteld dat die dienen om de wind tegen te houden omdat de eronder staande citrusbomen heel kwetsbaar zijn. Geen idee of het waar is, maar het klinkt aannemelijk.
Toen we thuiskwamen zagen we een hele meute uitgehongerde dieren. We waren dan ook bijna twee uur later thuis dan normaal. Gewoonlijk voer ik om 4 uur, en nu kregen ze hun eten pas na zessen. Arme stumperds, maar ik geloof dat ze het me hebben vergeven......

1 opmerking:

  1. Hoi Yoki,
    Alleen als je erbij bent geweest, weet je hoe leuk het was
    liefs, Ria

    BeantwoordenVerwijderen