donderdag 16 april 2009

Beton, beton, beton

Gisteren zijn we eindelijk begonnen met het storten van de fundering van het douche-/toiletgebouwtje. Eerst moesten de afvoeren worden gelegd, en dat was al een meerwekenplan. Het is voor mij ook allemaal nieuw, en het was dan ook een heel gereken wat er allemaal nodig was en hoe het moest worden gelegd (in wat voor volgorde). En dan moesten de onderdelen nog worden gekocht. Ook daar moesten we op wachten, omdat bijvoorbeeld de 90º bochten besteld moesten worden. Maar goed, gisterenochtend lag alles dan eindelijk op zijn plek, en toen kon het plastic en het puin in de bekisting. En toen maar draaien (de betonmolen dus). Gisteren hebben we de onderlaag gelegd, en vandaag de afwerklaag. Het staat erg simpel zo, maar ik voel het best in mijn spieren (en John ook, hij deed het zware kruiwagenwerk).
Het enige risico voor vanavond is, dat het kan gaan regenen, maar gelukkig had ik nog een oude partytent, en die hebben we er kunstig overheen gezet als bescherming.

We begonnen toen de ochtend nog maar net had gekriekt
Eerst oude bakstenen stukslaan
De eerste emmers zand, grind, cement en water gaan in de molen
Zelf lukte het me niet (schaamrood op mijn kaken) om een volle kruiwagen met beton om te kiepen
Het eindresultaat van gisteren

Het afreien van de eerste lading afwerkbeton
En weer een lading in de betonmolen
Eerst alles nog schoonmaken....
....en laat nu de gasten maar komen......


5 opmerkingen:

  1. ha Yoke,

    Ik lees net je reportage van de werkzaamheden.
    Lijkt me vakwerk!
    Fijn dat het zo mooi lukt.
    Het is heel leuk dat ik zo kan zien hoe het allemaal wordt.

    Veel liefs, Jorien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Yoke,

    Ik ben heel blij dat mijn tante (Ria) in u zo'n lieve en goede vriendin heeft gevonden. Ik hoop dat jullie nog lang samen leuke dingen doen.

    En ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar jullie camping. Misschien komen we wel een keer camperen.

    Liefs, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Judith,

    Ik zag nu pas je reactie, anders had ik wel eerder gereageerd. Dank je voor je lieve woorden...
    Het zou heel leuk zijn om jullie te mogen verwelkomen als gasten op de camping, en ik hoorde dat jullie dochter nogal gek is op paarden, dus die kan dan haar hart ophalen.

    Liefs,
    Yoke

    BeantwoordenVerwijderen