vrijdag 3 april 2009

La luz


Oftewel elektriciteit, daar ontbreekt het hier regelmatig aan. Sta ik zojuist net met mijn handen de bak met rijst en brokken voor de honden te mengen, en wil ik daarna uiteraard gewoon even mijn handen wassen, is de stroom weer eens uitgevallen. En daar mijn water met een pomp naar de kraan wordt geheveld, zat ik dus ook zonder water.
Deze keer duurde het gelukkig niet lang. Na een half uurtje was alles weer normaal. Maar ik zal heel blij zijn als ik de plannen die ik heb om over te gaan op zonne-energie, kan laten uitvoeren.
Het wachten is op de lening, en dat is ook altijd een meer-maanden-plan. Maar ooit zal het gaan lukken.
Op dit moment heb ik stroom via een heel gammel lijntje dat al zeventig jaar dienst doet. Her en der zijn stukken aan elkaar geknoopt, isolatoren van sommige palen zijn foetsie, en af en toe valt er een paal om tijdens een storm. Die moet dan weer overeind worden gehesen. Een maand of wat geleden moest dat ook weer eens gebeuren. We hebben toen de paal maar aan een boom vastgebonden. Dat houdt het wel tot ik mijn zonnepanelen heb (hoop ik).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten