maandag 27 april 2009

(Krui)wagenpark

Ooit, toen ik hier kwam wonen, beschikte ik over één kruiwagen, meegenomen uit Nederland. Handig voor het verplaatsen van zakken paardenvoer en voor uitmesten. Na een paar jaar kwam er eentje bij, van vrienden die hun hier gestalde pony's hadden verkocht en de kruiwagen niet meer nodig hadden.

Toen was er een slimmerik, die van mijn eerste exemplaar een katrol maakte (band van het wiel af, kruiwagen op zijn kop et voilá) om op die manier een pomp in de 100 meter diepe schacht van de net geboorde waterbron te laten zakken. Helaas bleek daarna het wiel niet meer bruikbaar omdat de binnenband verdwenen was. Ik was er tijdens de "afdaling" niet bij geweest en dacht dus dat dit model kruiwagen een tubeless band had. Ik blééf maar oppompen, maar het had weinig effect :-))

Heel decadent besloot ik een paar jaar geleden zo'n mooie glanzend geel-en-groen geverfde bolide te kopen bij de Bricorama. Handig, want dan kon er één kar gebruikt worden voor het voer, en de andere voor het uitmesten.

En pas geleden kon ik voor een prikkie een tweedehandsje op de kop tikken met een lekke band.
Afijn, eergisteren bleek ook de uitmestkar een lekke band te hebben, dus ben ik gisteren maar aan het plakken geslagen. En lópen (rijden) dat ze doen! Als een zonnetje :-)
En toen toch nog maar even het eenzame wiel van die "katrol-kruiwagen" gecheckt: bleek er verdorie nu wél een binnenband in te zitten (ik had 'm een jaar of wat geleden weggebracht naar de bandenboer om te laten repareren, maar na een dag was ie alweer zacht, dus had ik er verder niet naar gekeken). Die ga ik zometeen dus ook nog maar plakken.
En zo heb ik momenteel een kruiwagenpark van 4 (VIER) exemplaren. Nu nog een sjieke garage met roldeur.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten