woensdag 29 april 2009

Neverending story

 Begin deze maand had ik het over mijn wens om over te gaan op zonne-energie. Ook uit noodzaak, omdat door een rare kronkel van de elektriciteitsmaatschappij Iberdrola ik ineens in plaats van de gebruikelijke 20 euro per maand, ineens zo'n 200 zou moeten gaan betalen. En dat is natuurlijk kolder.
Het wachten was op de lening. Die kon ik eventueel afsluiten bij het bedrijf dat zonnepanelen plaatst, maar het leek me handiger om het eerst bij de bank te proberen.
De offerte van Ecosonnen (het solar-bedrijf) was van 11 maart, dus binnen een paar dagen zat ik bij de bank. Nou, dat kon Armando van de BBVA wel voor me regelen. Ik vroeg hem hoe lang het ongeveer zou gaan duren. Ach, een week of twee maximaal, antwoordde hij. 
Ik ben de afgelopen maand heel wat keertjes naar de bank gegaan, maar óf hij was er helemaal niet (feesten Alcoi, dokter) óf hij was lunchen (en dat duurt lang), óf er stonden een heleboel mensen te wachten tot ze hem konden spreken. En voor ieder nam ie rustig een uur de tijd, dus....
Vandaag had ik dan eindelijk beet: er was maar één man voor me, Armando zat op zijn plek, en binnen een kwartiertje was ik aan de beurt.
Trots liet hij me zien wat ie voor me kon regelen (het was dus nog geen kant-en-klaar contract). De rente zou 10 % bedragen (!!!!) Au! En dan te bedenken dat ik bij de Ecosonnen een lening zou kunnen krijgen (waarschijnlijk via de staat, als stimulans voor zonne-energie) met een rente van ongeveer 2 %.
Dus het eerste dat ik morgen ga doen, is terug naar de Ecosonnen, en daar wat proberen te regelen. Jammer van al de verloren tijd....

1 opmerking:

  1. Heel jammer, anders was je al een eind verder geweest. Soms denk je wel eens: fijn hé, Spanje. Gelukkig dat er nog zoveel andere dingen zijn.
    un abrazo, Ria

    BeantwoordenVerwijderen