zondag 31 mei 2009

Vlinders

Ze zitten overal. Als de zon schijnt, zitten ze met open vleugeltjes op de grond vitamientjes op te nemen, hele groepen vliegen rond een bepaalde bloemsoort (helaas weet ik daar de naam niet van).
Vlinders dus. Andere jaren waren het er nooit zoveel, en waarom het nu wél zo is? Misschien door de langdurige winter. Geen idee, maar het is een mooi gezicht.

O ja, gisteravond wilde ik rond half twaalf nog heel even tv kijken (ik was de hele avond met de computer in de weer geweest), maar toen ik in de woonkamer kwam en naar het zwaluwnestje keek, zag ik ineens een koppie omlaag kijken. "Hé buurvrouw, ook hier?" Ma zwaluw heeft zich dus blijkbaar eindelijk in haar nieuwe woning geïnstalleerd.  Ik heb dus maar geen tv gekeken, alleen teletekst. Ze moet maar voorzichtig wennen aan mijn aanwezigheid en aan extra licht en geluid 's avonds.

1 opmerking:

  1. Ja, ik heb ze vanmorgen ook gezien hier op de heuvel.Duizenden... Ze komen alleen te vroeg. De zwaluwen hier hebben ze allemaal al verschalkt.

    BeantwoordenVerwijderen