maandag 25 mei 2009

Pompoen

Ze doen het! De pompoenen hebben hun eerste bloemen geopend. Nog een beetje schuchter laten ze hun felgele bladeren aan de wereld zien. 
Een paar jaar geleden had ik ook een pompoenplant. Bloeien als een tierelier, maar pompoenen, ho maar. En de vriendin waar de plant vandaan kwam? Die had een hele rijke oogst.
Ik snapte er niets van, maar toen ik pas bij het tuincentrum om pompoenplantjes vroeg, legde ze me uit dat er bij pompoenen mannelijke en vrouwelijke planten zijn, en je ze dus uiteraard alletwee nodig hebt. Nu staan de heer en mevrouw plant knus op anderhalve meter afstand van elkaar. Ben benieuwd of het gaat werken...

1 opmerking:

  1. Goede middag,

    Prachtige plant met mooie gezonde bloem!. Waar ik nog wel even op wil reageren: wat ze u in het tuincentrum hebbn verteld klopt echt niet. Er zijn manlijke en vrouwlijke bloemen aan 1 plant. Er zijn geen manlijke en vrouwlijke planten. met 1 plant heb je dus ook gewoon vruchten.Wat het probleem bij u kan zijn geweest is de temperatuur waarbij de bloem is aangelegd. manlijk en vrouwlijke aanleg is bij andere temperatuur. Kijk voor meer info ook eens op www.pompoenen.com En anders mailt u me gerust eens.
    Ik vraag me dan wel af hoe zo'n tuincentrum manlijke en vrouwlijke planten verkoopt waar ze dat dan aan zouden zien als er nog geen bloemen zijn. vr gr pompoenen.com

    BeantwoordenVerwijderen