zaterdag 9 januari 2010

Leven is (soms) lijden


Welke freak heeft toch de mestral uitgevonden? Die weet zich door elk kiertje van de kozijnen te wringen, blaast roet van de gedoofde kachel de kamer in, en maakt dat de gevoelstemperatuur buiten min tien is, en binnen niet veel hoger.
Ik heb me vandaag maar grotendeels opgesloten in de computerkamer, met de gaskachel op de hoogste stand, maar zelfs dié maakt niet dat ik me behaaglijk voel. Ook niet met de vijf lagen kleding over elkaar.
En als ik dan toch af en toe naar buiten moet (John was heldhaftiger en heeft vanmiddag de paarden gevoerd), dan komt daar nog eens een jas, muts, en wanten overheen. Het prototype van een michelinmannetje (-vrouwtje).
En vannacht wordt het nog kouder, tot min zes. Whaaaah!

@ de foto: 3,6º is de binnentemperatuur om 17.41 uur, en 1,5º is buiten....

De kou heeft trouwens één voordeel: mijn weggetje was hard bevroren, dus ik kon naar het dorp om de akelig geslonken voervoorraad voor de paarden aan te vullen :)

1 opmerking:

  1. Wie kunnen er ook weer door een waterkraan??
    Nee, zonder gekheid, we leven mee, hoor...

    BeantwoordenVerwijderen