zondag 24 januari 2010

Kefir

Ik liep er al een hele tijd naar te zoeken: een yoghurt/kefirplantje. Tot ik op het idee kwam om eens op marktplaats te kijken. En daar werden ze aangeboden. Weliswaar vanuit Nederland, maar toen ik contact zocht met de adverteerder, bleek het geen probleem te zijn om er eentje naar Spanje te verzenden.
Toen het arriveerde, waren er twee porties: eentje droog verpakt, en eentje nat. Voor het geval dát. Een prima service!
Gelukkig deden ze het alletwee. In het begin moesten ze nog even wennen, maar nu heb ik iedere twee dagen een grote pindakaaspot vol met overheerlijke en gezonde kefirdrank. En het "plantje" groeit als kool...

3 opmerkingen:

  1. Wij willen ook.... We hebben nog wel een lege metselkuip staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uw verwachtingen zijn groot, heel groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, lekker hè?! In Nederland eigenlijk vrij onbekend; maar in Hongarije heb ik het veel gebruikt, zowel als drank (als bij ons de karnemelk ) en de wat dikkere i.p.v. onze Yoghurt.
    Daar was het volop verkrijgbaar.
    Als we in mei daar weer naartoe gaan, zal ik eens kijken naar de "plantjes".

    BeantwoordenVerwijderen