zondag 4 oktober 2009

Benidorm

´s Nachts is Benidorm van de Engelsen: met hun gelal en gebral doen ze verwoede pogingen om de gewone burger uit hun slaap te houden. Maar tegen een uur of acht wordt het weer rustig: dan slaapt de Brit zijn roes uit.
Mij hebben ze er niet mee: ik heb vannacht heerlijk geslapen bij Anita en Casper, die eens in de zoveel tijd voor een paar weken vanuit Utrecht naar Benidorm komen om te genieten van een heerlijke vakantie in de zon en de warmte.
Ooit, een jaar of tien geleden, heb ik ze leren kennen toen ik met de bus van Nederland naar huis ging (met een zwaar verstuikte enkel, omdat ik zo nodig de dag ervoor moest paardrijden en er vanaf stuiterde), en zij in dezelfde bus zaten, op weg naar hun vakantie-adres. Tijdens die rit, waarbij ik niet op mijn ene voet kon staan, hebben ze me liefdevol onder hun hoede genomen: leunend op hun schouders werd ik onderweg het restaurant binnengeloodst, en ook de rest van de reis voelde ik me heerlijk vertroeteld.
We zijn altijd contact blijven houden, en als ze deze kant opkomen, probeer ik ze altijd op te zoeken.
Ook als ik genoeg tijd heb als ik eens een keer in Nederland ben, vind ik het heerlijk om even bij ze langs te gaan.
Nu zijn ze dus hier, en als altijd is het weer net zo fijn en vertrouwd om bij ze te zijn.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten