zaterdag 10 oktober 2009

En bedankt.... :-))

Na een vlucht-zoals-het-hoort met een landing die niet helemaal liep zoals het moest, waardoor de mensen een beetje beverig applaudiseerden toen we eindelijk toch stil stonden, zit ik nu heerlijk in Frankrijk, in het prachtige oude jachthuis waar mijn zus en haar man wonen.

Een aantal jaren geleden heb ik me in een overmoedige bui geabonneerd op cryptogrammenboekjes van drie- en viersterrenniveau. Die van drie sterren deed ik bijna met mijn ogen dicht, maar vier sterren, daar moest ik zo vlak voor het slapen gaan veel te veel voor nadenken. Die verdwenen dus in een la. Jaar na jaar kwamen ze elke maand in mijn postbus.
Opzeggen was een drama, want daar zijn tijdschriften en consorten heel slim in: zet ergens een vaag telefoonnummer dat je moet bellen, en wat vanuit het buitenland absoluut onmogelijk is, en de abonnee geeft de moed al snel op. Nu bestaat er gelukkig een site waar alle "normale" telefoonnummers en adressen op staan, dus uiteindelijk is het me toch gelukt om van de abonnementen af te komen. Maar ja, nu zat ik dan met laden vol viersterren-boekjes.

En daar kwam zus Jorien om de hoek kijken. die houdt blijkbaar wel van crypto's, en dan liefst lekker moeilijke. Mooi! Ik heb haar er dus eerst een paar toegestuurd, en die bleken goed te bevallen, dus vandaag had ik voor meer dan viereneenhalve kilo aan puzzelboekjes bij me.
En die mocht ze zelf uitsorteren, wat een puzzel op zich was:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten