dinsdag 29 september 2009

MMS-meiden-invasie

Na vier enerverende, maar ontzettend leuke dagen, zijn "de meiden" gisteren weer naar Nederland teruggevlogen.
Met het weer hadden we heel veel mazzel, want alle voorspellingen ten spijt, ging het zaterdag niet regenen, en zelfs zondag was een stralende dag. Alleen maandag "huilde" Valencia, maar dat kwam natuurlijk omdat de korte vakantie toen weer voorbij was.
Nadat ik ze had opgehaald bij de luchthaven, zijn we, na een incheck-tussenstop bij het hotel, eerst naar mijn huis gegaan (want stel dat het de volgende dag zou gaan regenen...)
Het gaf wat voeten in de aarde om de volg(huur)auto's mee te krijgen, want tot drie keer toe was ik ze kwijt, maar uiteindelijk hebben ze het toch voor elkaar gekregen om over mijn horror-weg mijn huis te bereiken.
En daarna uiteraard gegeten bij de indiƫrt, en de volgende dag een jaarmarkt in de buurt bezocht, en paella gegeten, en 's avonds tapas (tja, je bent in Spanje of je bent het niet, toch?). Tussendoor wandelingen door het oude deel van Cocentaina gemaakt, en de volgende ochtend met de twee huurauto's naar Valencia gereden.
Deze prachtstad voldeed gelukkig ook aan de verwachtingen, en ook ik vond het heerlijk om weer eens door de straten te lopen en naar de botanische tuinen te gaan.
Oftewel, resumerend: ik geloof dat deze korte vakantie een dikke voldoende heeft gekregen. Van mij krijgt ie in ieder geval een 10!

Dit is geen aanbidding van de weergoden, maar het fotograferen van het schitterende treinstation van Valencia:
Lunch op een Valenciaans terras:
's Avonds kreeg Greetje het lumineuze idee om naar het strand te gaan. Heerlijk uitwaaiend staan Els en ik vlak voor de zee (die daarna uiteraard over mijn schoenen denderde):
En tja, je slaapt niet elke dag tienhoog in het Hilton, dus daar moest toch echt een foto van worden gemaakt:

3 opmerkingen:

  1. het waren zeker heerlijke dagen en gelukkig hebben we de foto's nog!De vliegreis terug verliep prima, geen nare doorstart dit keer.
    en nu is het weer flink wennen thuis met motregen en meteen weer hard aan het werk.
    Yoke, nog bedankt voor al het geregel met het eten en Tjitske natuurlijk ook weer heel erg bedankt voor het organizeren van dit superreisje!

    groetjes Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Yoke,

    Meid, meid, wat hebben we een geweldige dagen gehad in dat geweldige Spanje van je. Ik heb er echt van genoten. We hebben weer als een stel schoolmeiden van 16 gelachen. En inderdaad, de weergoden waren ons goedgezind. De voorspellingen waren bar en boos, maar Spanje heeft ons aardig verwend. Heb de foto,s van Tjitske en Els ook inmiddels bekeken. Ik zelf ga dit weekend met wat hulp ook een poging wagen. ben niet zo,n computer"friek". Dus nog effies geduld. heb na ons avontuur nog 2 daagies vrij gehad. Vandaag weer echt aan de arbeid. Maar ik heb niets te klagen, want volgende week vrijdag gaan we heerlijk voor 3 weken naar India en Nepal. Heb ook daar enorm veel zin in. Meid, nogmaals bedankt voor de gezellige dagen en het ga je goed op je heerlijke plekje in dat geweldige Spanje,
    Groetjes marluus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het ook super, en ik wacht vol spanning op de foto's.
    Groetjes, Yoke

    BeantwoordenVerwijderen