woensdag 2 september 2009

Mopperdemopperdemopper

Heb ik eindelijk zo'n glimmende automobiel voor mijn deur, doet ie allemaal vreemde dingen: als ik een stukje wil gaan rijden, windt ie zich zó op, dat zijn temperatuur tot ongekende hoogten oploopt. En dan moet ik met een buitentemperatuur van 32 graden, de verwarming in de auto op de hoogste stand zetten om 'm een pietsie te temperen.

En vanmiddag bracht ik, na een heerlijke middag met Ria, haar naar huis, gaat er ineens een geel lampje branden: volgens het boekje is er dan "schade aan de motor, en of je je maar zo snel mogelijk naar een garage wilt begeven". Grrr.
Met samengeknepen billen en met het zweet op mijn voorhoofd (van de verwarming) ben ik naar de garage gereden. Ondertussen was het lampje wel weer uitgegaan, maar toch.
Nou moet ik 'm maandag brengen, dan wordt ie helemaal nagekeken.

O ja, gisteravond deed de verlichting ook al raar, zelfs de dashboardverlichting. Dan weer fel, dan wat geflikker, dan weer zwakker, dan weer fel. Het zal je maar gebeuren dat je met nieuwe maan 's nachts door de bergen rijdt, en je verlichting valt uit. Daar moet ik toch niet echt aan denken.
Dus dat wordt maandag ook meteen nagekeken.

Ben benieuwd: is na maandag alles goed, of heb ik een onvervalst maandagmodelletje in mijn bezit gekregen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten