woensdag 16 september 2009

Computerstress

Vrijdagavond had de computer er geen zin meer in. Hij wilde best functioneren, maar hij had wat onenigheid met het beeldscherm, dus dat wilde niets meer met 'm te maken hebben. Erg lollig: ik keek dus tegen een zwart scherm aan en kon niet meer aan mijn internetverslaving tegemoetkomen.
Nou heb ik nog zo'n heel oud computergeval staan, dat je bijna nog moet aanzwengelen om 'm aan de praat te krijgen, maar ja, wat moest ik anders? Zucht: het opstarten nam zo'n 20 minuten in beslag, en als ik mazzel had, kon ik héél misschien mijn email checken. Daarna was het pjoetertje uitgeput.
Maandag konden we, ondanks alle regen van de dag ervoor, er aan het eind van de ochtend gelukkig toch uit met de auto, dus heb ik mijn computer naar de computer-psychiater gebracht, om 'm daar samen met beeldscherm in relatietherapie te laten gaan. Ik heb nog niets gehoord, dus het zal allemaal wel heel diep zitten.
Uit pure ellende heb ik me dan toch maar een laptop aangeschaft. En nu zit ik dan, lui achterover op de bank, mijn berichten te typen.
En bijkomend argument (= smoes) om een notebook te kopen: nu hoef ik 's winters niet naar de computerkamer om te internetten, maar kan ik lekker binnen bij de kachel blijven. Dat scheelt weer in het stoken (met het gaskacheltje). En nog een bijkomende smoes (o nee, argument): als de stroom uitvalt, wat eergisteren de hele tijd zo was (aan-uit-aan-uit) kan ik gewoon doorpjoeteren. Handig toch?

2 opmerkingen:

  1. Gasfles: 11 euro per stuk.
    4 in de maand.
    In minder dan 1 jaar heb je hem er al uit.....
    s'Zomers wel doorstoken dan! Of...juist niet...????

    Groeten, Erik en Elleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas (?) doe ik bijna anderhalve maand met een gasfles in de winter, maar dat mag de pret niet drukken, toch?

    BeantwoordenVerwijderen