donderdag 30 juli 2009

PINDAKAAS!


Als je aan Nederlanders in het buitenland vraagt wat ze het meeste missen, hoor je negen van de tien keer: Pindakaas! Gevolgd door hagelslag, nasikruiden, dropjes, rookworst en meer van dat soort dingen.
Nou kan ik niet zeggen dat ik pindakaas heel erg mis, maar ik vind het wél heerlijk als ik het zo af en toe eens in huis heb. Hier is het niet te krijgen, maar aan de kust zijn er "Nederlandse" winkels die aan al de eetbehoeften van de hunkerende Hollander kunnen voldoen.
Jonathan en Mari zijn van de week een dagje uit geweest. Naar de kust, en dus ook naar de winkels met Nederlandse produkten. Daar hebben ze voor mij en John pindakaas en nasikruiden meegenomen, en op mijn speciale verzoek ook appelstroop. Dat wordt dus zo een paar heerlijke boterhammetjes eten, en morgen staat er hoogstwaarschijnlijk nasi op het menu. Misschien zelfs wel met pindasaus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten