donderdag 23 juli 2009

Bezweken

Nee, dat slaat niet op ons zelf, al zou het met de temperatuur van vandaag niet ondenkbaar zijn: 38.2ºC, met wéér diezelfde hete wind als gisteren (de 32 graden slaan op de binnentemperatuur, 20% is de luchtvochtigheid)

Nee, het "bezweken" slaat op de oude vijgenboom die in het paardenland staat. Een prachtig exemplaar met een breed uitwaaierende kroon. Té breed blijkt nu, want vanmiddag zei de stam ineens "KRAK!" en viel de halve boom opzij, het talud (bancale) af, boven op het paardenhek. John kwam het me vertellen, want ik zat binnen met luidruchtige ventilatoren aan en had niks gehoord.
Dus moest ik vanavond met zaag en snoeischaar aan de gang om een gigantische lading takken weg te knippen, zodat in ieder geval de omheining weer vrij stond, en er geen risico meer zou zijn dat de paarden konden ontsnappen.
Terwijl ik aan het knippen was, vlogen boven Cocentaina de blushelicopters af en aan. Er bleek brand te zijn in het ravijn dat midden door Alcoi loopt.
Gelukkig is er nu niets meer van te zien, dus ik neem aan dat de boel onder controle, zoniet helemaal geblust is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten