zaterdag 11 juli 2009

Anti-ratten-en-muizen-kast

Altijd als ik beneden de deur van de voerruimte opendoe (waar het paarden-, varkens- en kippenvoer staan), schieten er overal ratjes en muizen weg uit de voorgeweekte bakken met eten voor de paarden. Daar was maar één oplossing voor: de bakken zouden, zodra ze onder water staan, achter slot en grendel moeten. Maar hoe? Het enige waaraan ik kon denken was zo'n ouderwetse metalen kantoorkast. Voor rat en muis een onneembare vesting. Alleen, de kasten die je tegenwoordig overal ziet, zijn van kunststof, en dan is er van een onneembare vesting geen sprake meer. Een gat is zó geknaagd voor die monstertjes.
Nu was het geval dat John en ik dat ooit eens ter sprake brachten toen we bij Stijn (natuurcamping bij Guadalest) waren. En die bleek er eentje te weten, die we zo konden meenemen.
En dat is, wat we vandaag hebben gedaan. Achterin mijn Renault.
Gelukkig hoefde ik zelf niet te sjouwen, en kon ik er als een onvervalste Spaanse dueña naar staan kijken hoe de mannen het onmogelijk zware ding de auto in zwoegden. Mijn dank is groot :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten