zaterdag 6 juni 2009

Wespen.....

Argeloos deed ik net het portier open van de auto van Jonathan en Mari, die de laatste zeven maanden op mijn terrein heeft gestaan, en báfff, een venijnige wespensteek in mijn been. Blijkt dat er een flink nest zit, precies in de bovenhoek bij het portier. Ik heb nog maar niet verder gekeken of er nog meer overnames zijn door de natuur, en de foto heb ik veilig van achter een boom gemaakt, flink inzoomend. Dat wordt dus een zomer niet autorijden denk ik, want ook wespen hebben recht op leven.

Daarna ben ik mijn moestuin gaan inspecteren. De planten krijgen wel elke dag water, maar vaak is het dan al schemerig, en dan vallen niet alle details me op.
Dat er kleine pompoentjes aan het ontstaan zijn, had ik al wel gezien, maar nu zag ik dat ook één van de tomatenplantjes een heel bescheiden tomaatje aan het produceren is. 



2 opmerkingen:

  1. Agossie, dus allemaal jonge wespenkindjes :) Nou maar hopen dat de tomaatjes zich niet storen aan de wespen, er gaat immers niet boven een lekkere verse rode tomaat op zijn tijd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zit gelukkig een meter of 50 tussen de wespen en de tomaten, dus ik heb goeie hoop dat ze niet zo ver van het nest mogen :-)

    BeantwoordenVerwijderen