woensdag 17 juni 2009

De magie van lijstjes en pompoen-update

Al weken had ik het gevoel dat ik tegen een enorme rijstebrijberg aan zat te kijken als ik bedacht hoeveel werk er nog moest gebeuren aan het douche-/toiletgebeuren voor de camping. En daardoor had ik er elke dag minder zin in om wéér daarheen te gaan en geen vooruitgang te zien.
Tot ik eergisteren eindelijk een werkschema ben gaan maken, met een lijstje van wat er per dag moet gebeuren.
En dat werkt: we hebben gisteren méér gedaan dan anders, en het enthousiasme is terug.
Waarom ik het niet eerder heb bedacht blijft een raadsel. Ik maak altijd voor alles lijstjes, dat is echt een afwijking van me :-)

Met de moestuin gaat het ook prima: de pompoenen groeien als kool (huh?). De grootste is nu al meer dan 20 centimeter lang.
En terwijl ik verlangend naar de bloei zat uit te kijken van de pepino (een klein soort komkommertje), zag ik plots een paar dagen geleden een jong pepino'tje vanonder een blad uit piepen.
De tomaten zijn al groot en nog groen, en de paprika bloeit nu ook heel voorzichtig.

De stoere pompoen, die hier niet rond zijn maar langwerpig zoals je kan zien:


En de jonge pepino


Geen opmerkingen:

Een reactie posten