donderdag 5 november 2009

Winter

Een stevige storm jaagt guur rond het huis. Was het een paar dagen geleden nog zomer, nu zijn we halsoverkop de winter ingedoken. Met een barre temperatuur van 13 graden overdag, en dat dus gecombineerd met een snijdende wind... brrr. En het heeft geen zin om de houtkachel aan te doen, want met deze wind wordt alle rook zonder pardon meteen de kamer ingeblazen. En da's dan weer niet best voor mijn longen en voor de nieuwe verf.
Maar over een klein uurtje ga ik met Jonathan en Mari eten in het dorp, en daar zal het een stuk aangenamer zijn.
Het wordt een voor-een-half-jaar-afscheids-etentje, want vannacht vertrekken ze naar Colombia, om dan pas weer terug te komen als het hier weer volop zomer is.
Niet leuk voor mij, maar wel voor de ouders van Mari, die in Bogotá wonen. Dus voor hen kan ik toch wel blij zijn. En nu ik een laptop heb, mét webcam, kan ik ze ook eens wat vaker zien en spreken via bijvoorbeeld msn....

2 opmerkingen:

  1. Hoi Yoke, Brrr dat zijn geen fijne berichten als je op het punt staat om naar Cocentaina te emigreren. Heb je misschien nog tips voor mij, want ik ben daar van half december t/m de Kerst om te kijken naar een huurhuis. Mijn emigratie is half januari.
    Groetjes,
    Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou je me je emailadres kunnen sturen? Het mijne is yroorda@yahoo.es
    Dat praat wat makkelijker...
    Groetjes, Yoke

    BeantwoordenVerwijderen