maandag 16 november 2009

Biljartlaken? Bijna!

Naar oudhollands gebruik heb ik zaterdag het gras gemaaid. Voor de tweede keer sinds ik hier woon. Ik liet het altijd maar gewoon groeien, en joeg zo eens per jaar de bosmaaier erdoorheen.En in de zomer verdorde het toch, dus dan had ik er sowieso geen omkijken naar.
Het is gewoon gras dat ooit spontaan kwam opzetten, dus niks ingezaaid en zo. Maar toch lijkt het al heel wat. Een biljartlaken is het nog niet, maar wie weet, als ik braaf elke week blijf maaien......
Verder is het ongewoon warm: op dit moment (net na twaalven) is het al 25,5 graad. En afgelopen nacht koelde het niet echt af: toen ik ging slapen, was het nog steeds 20 graden. Dat scheelt me weer een boel zaagwerk (hout voor de kachel).
Maar ondanks de warmte, willen de laatste tomaatjes toch niet meer echt rood worden. Nou ja, in het uiterste geval mogen de varkjes ze verorberen.

1 opmerking: