donderdag 19 november 2009

Allemaal muisjes

Al een tijdje proberen de muizen hier mijn huis over te nemen. Vooral in de keuken hoor ik ze ritselen, maar ook in andere vertrekken zie ik ze regelmatig. Sta je je rustig af te drogen na een verkwikkende douche, schiet er prrrrt zo één over je voet. O pardon, hoor je dan nog net mompelen, u ook hier?
Daar moest ik maar weer eens iets aan gaan doen. Dus heb ik de vangkooi maar weer tevoorschijn gehaald. Iemand had me ooit gezegd dat kaas niet zo'n best lokmiddel is, maar dat een stukje brood met pindakaas je-van-het was. Ach, ik krijg ze er wel de kooi mee binnen, maar echt optimaal is het niet.
Maar nu heb ik ontdekt waar ze écht gek op zijn: appel. Dat had ik dus gisteren in de vangkooi gedaan, en na een half uurtje zaten er al vijf kleine muisjes in. Vanmorgen waren het er zelfs acht!
Die heb ik netjes losgelaten op een plek bij het riviertje, waar geen huizen zijn. En ver genoeg van mijn eigen huis, anders zie ik ze binnen een paar dagen weer voor de deur staan met hun koffertje en hun tandenborstel.

Op dit moment staat ie in de slaapkamer, en de score is (binnen een uur) drie stuks. Dat belooft nog wat....


2 opmerkingen:

  1. Yoke, je moet echt eens een boekje gaan uitgeven, of was je dat al van plan. Dan kunnen zwartkijkers ook nog eens lachen.
    Liefs, Ria

    BeantwoordenVerwijderen