dinsdag 24 november 2009

Water: te veel en te weinig

Het komt altijd in drieën als er iets mis gaat. Ook deze keer weer: als eerste deed ineens de waterpomp die in de bron hangt (op 70 meter diepte) niets meer. Gecheckt of er nog water in de buis zat, en of ie stroom kreeg. Dat was zo. Dus misschien is er een probleem met de pomp zelf of met de slang. Maar het is een rampkarwei om 'm uit de schacht te krijgen: op de een of andere manier is ie loeizwaar.
Als volgende keek ik in het pomphok, waar mijn andere waterpomp staat, die het water vanuit het vat naar de kraan pompt (is het nog te volgen?). Ik vond al dat het water in het vat steeds zo snel bijna op was, maar er bleek een lek te zijn bij de aansluiting: het water liep in een klein straaltje langs de pomp.
Maar goed, dat is te verhelpen (inmiddels gedaan).
En als derde kwam ik de badkamer binnen na het draaien van een was. Bleek dat de afvoerslang eruit geschoten was, dus de badkamer stond blank. En niet zo'n beetje ook. Eén voordeel: de vloer is nu tenminste weer lekker schoon :-)
Ach, het houdt me bezig, twee van de drie problemen zijn verholpen, en voor het derde probleem heb ik een tijdelijke oplossing: John herinnerde me aan de dompelpomp die in de oude waterput hangt. Die gebruik ik nu om water vanuit die put in mijn vat te pompen, Gelukkig stond de put niet droog......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten