dinsdag 15 december 2009

Sneeuwchaos


Sneeuw is prachtig om te zien, daar is niets op af te dingen. Maar de schade aan de olijfbomen is enorm. Overal liggen afgescheurde takken op de grond.
En ook de afrastering om het paardenland heeft het zwaar te verduren gehad. Op sommige van de plekken waar er nog plastic palen stonden, was weinig meer terug te vinden: de paaltjes lagen plat onder de sneeuw. Gelukkig had John gisteren een paar keer de ronde langs het eerste land gemaakt, waarbij hij sneeuw van het schriklint verwijderde, anders had dat ook plat gelegen.
Maar toch waren de lieve knolletjes vanmorgen de wijde wereld ingetrokken. Twee waren er alweer terug (de slimste: Arafat en Lucera), maar de andere stonden beteuterd langs het hek te wachten tot ik ze kwam redden van de grote boze buitenwereld. Met een plakje hooi voor hun neus gingen ze als makke schapen weer hun land in.
De rest van de ochtend ben ik bezig geweest de schade aan het hek te herstellen. Maar nu is geloof ik alles weer in orde, dus ik hoop dat de paarden vannacht binnen de lijntjes zullen blijven....

Voor een mooie sneeuwfoto in ochtendlicht: zie het weblog van Erik en Elleke: http://erikvanhoorn.web-log.nl/mijn_weblog/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten