zondag 13 december 2009

Conditietraining

Gisteravond laat moest ik een stuk over mijn leemweg lopen.
Dat zat zo: Erik en Elleke vierden hun verjaardag, en daar was ik naartoe geweest. Was supergezellig. Maar ja, dan komt het moment dat je toch echt naar huis moet. En omdat alle weerberichten vermeldden dat het vandaag en morgen zou gaan regenen, moest ik mijn auto aan de andere kant van de leemweg laten staan. Om niet het risico te lopen dat ik er straks wekenlang niet uit kan, omdat het weggetje onbegaanbaar kan worden.
En dat betekent dus dat ik het laatste stuk moest lopen, terwijl ik wist dat er een grote kans bestond dat ik een wild zwijn tegen het lijf zou lopen. Dus ik, gewapend met een stok, en met een van-nieuwe-batterijen-voorziene zaklantaarn, heb een staaltje snelwandelen van Olympisch niveau weggegeven. En dat bergop. Achteraf was dat helemaal niet nodig geweest, want ik kwam geen ongenode types tegen op mijn pad, maar ik moet zeggen dat ik erg blij was toe ik eindelijk veilig binnen mijn hek was.
En regen? Mooi niet. Nou ja, misschien later op de dag. Ik hoop het wel, want anders heb ik mijn auto voor niets weggezet :-)

1 opmerking: