donderdag 17 december 2009

Dooi

Gisteren overdag was het koud. De temperatuur werkte zich op tot een schamele 3,6 graad. Maar 's avonds steeg de temperatuur buiten harder dan binnen waar ik verwoede pogingen deed om de kachel aan te houden. Op het eind van de avond was het buiten al meer dan 9 graden.
Toen ik mijn hoofd buiten de deur stak, dacht ik dat het pijpenstelen regende, maar de hemel was helder, dus dat kon niet. Het bleek de smeltende sneeuw te zijn, die in stralen van het dak kwam.
Dat ging de hele nacht door, en nu vanmorgen is er (gelukkig) niet veel meer over van de witte pracht.
Nu kan ik weer gaan uitmesten (brrr), een bereklus, want zondag is het voor het laatst gedaan. Daarna kon ik er niet meer bij. Maar John heeft beloofd mee te zullen helpen. We zullen het wel over een paar dagen moeten verdelen, want niet alleen ligt er veel mest, het is ook nog eens bijna geen doen om de kruiwagen door de modder te duwen. Ach, als het eenmaal weer gedaan is, en als alle afgevallen en half-afgescheurde takken verwijderd zijn, is er niets meer dat herinnert aan de afgelopen dagen.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten