zondag 6 december 2009

Maximilian Lorenzo

Een beetje verbijsterd loopt hij rond, af en toe een hen corrigerend, een aarzelend pikken op de grond, en zich duidelijk afvragend waar hij in vredesnaam is aangeland.
Maak kennis met Maximilian Lorenzo, kortweg Max.
Een uurtje geleden zat hij nog in een krappe krat op de markt in Torremanzanas, te wachten op een koper bij wie hij gegarandeerd in de pan zou verdwijnen.
Nu heeft ie alle vrijheid, mag legaal polygamisch leven met zijn drie vrouwen, en hoeft nooit meer in een kratje of benauwd hokje opgesloten te worden. Tenminste... als hij erg agressieve trekjes blijkt te hebben, kán ik hem terugbrengen. Maar of ik dat doe, is maar de vraag. Misschien helpt dan een goed gesprek om hem te veranderen van een horrorhaan naar een zacht eitje.

Ik ben benieuwd naar zijn stemgeluid. Zou hij morgenochtend....?

2 opmerkingen:

  1. Als ik niet dacht dat er ooit wel een zou komen.
    Leuk en mooi. Veel plezier ermee.
    Knuf, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was al een tijdje op zoek, en nu kon ik er meteen eentje redden van de slacht....

    BeantwoordenVerwijderen