dinsdag 25 augustus 2009

Driewerf mañana

Een paar weken terug had ik het over mijn trouwe autootje, dat toen al bijna 2 weken in de garage stond, wachtend op reparatie. Nou, hij staat er dus nog steeds. Op vrijdag 24 juli lekte er water. Ach, niks aan de hand, denk je dan nog, misschien een slangetje dat los zou zitten. Dus niet. Het bleek ergens in het motorblok te zijn. Een akelig dure grap. Maar ja, zonder auto kan ik hier niet....
Na een week kwam het telefoontje dat ie klaar was. Ik blij, en snel gingen we ernaartoe om 'm op te halen. Nou, ik vloek niet gauw, maar onderweg naar huis knetterden er toch af en toe flinke krachttermen door het luchtruim. Het enige dat mijn auto nog enigszins deed, was starten. En zelfs dat ging met een enorme stuiter. Normaal scheur ik in zijn drie de berg op, nu kwam ik in zijn één telkens een paar meter vooruit, en dan sloeg ie weer af. Grrrr...
Meteen gebeld met de garage, en maandag hebben ze 'm weer opgehaald. De monteur bleek een prutser (hij is dan ook op staande voet ontslagen), en door alle ellende bleek er nu een scheur in de motor te zitten.
Ze hebben stad en land afgebeld en gemaild om een nieuwe bovenkant te regelen voor de motor, maar ja, het is augustus, dus alles ligt plat.
Vrijdag waren we er maar weer eens naartoe gegaan. Toen gaven ze toch maar toe dat ie eigenlijk niet meer gerepareerd kon worden, en ze stelden me een compromis voor: er zou een Opel Vectra binnenkomen, en die kon ik voor een klein prijsje overnemen.
Gisteren weer gebeld, want dan zou ik een proefritje kunnen maken. De auto was er nog niet..... hij zou pas 's middags komen.
Vanmorgen weer gebeld. Auto was er, maar bleek niet te zijn gekeurd. Zou vandaag gebeuren, en dan kon ik vanmiddag langskomen.
Om vijf uur werd ik weer gebeld: tja, de keuringsstations zijn in augustus alleen 's morgens geopend. Dus morgen wordt het 't eerste wat ze doen: naar de ITV (keuring).
Ik ben benieuwd.
Wordt vervolgd

p.s. maar ik zal mijn Renaultje erg missen..... Nu krijg ik zo'n eenheidsworst-auto. Maar ja, als ie het maar doet. Dan kijk ik in de toekomst (of als ik een deel van mijn land eindelijk heb verkocht) wel weer naar een furgoneta (bestelauto).......

1 opmerking:

  1. Hoi is dat een leuke manier om je klanten te behandelen.Dus toch je eigen auto kwijt. Mañana, en het is nog niet eens een spanjaard. Maar je bent er mooi (niet) klaar mee. Nu zien wat dit brengt. Sterkte, hoop je snel te zien.
    Liefs, Ria

    BeantwoordenVerwijderen