vrijdag 16 april 2010

Is het écht waar?

Vorig jaar maart begaf de bosmaaier het: tandwiel versleten (zie voor een opfrissertje
http://equi-librio.blogspot.com/2009/05/zoek-de-verschillen.html )
Dit jaar in maart waren de onderdelen nog steeds niet gearriveerd, ondanks tientallen telefoontjes van Hipólito van de winkel waar ie was gekocht.
Toen heb ik het heft maar in eigen hand genomen, en de onderdelen gewoon in Nederland besteld. De service was super, want mij werden meteen de technische tekeningen toegestuurd via email, omdat alleen een typenummer niet genoeg bleek te zijn. En zo kon ik precies aanstrepen wat ik nodig had.
Het pakketje was binnen 10 dagen bij de post, maar toen bleek dat ik iets té enthousiast was geweest. Ik ging er namelijk van uit dat de kop van de maaier er ook bij zou zitten, maar dat bleek niet zo te zijn. Afijn, een telefoontje en een mailtje later was ook die besteld, en gisteren kon ik het bij het postkantoor ophalen.
Met het zweet in de handen heb ik het ding vanmorgen in elkaar gezet en aan de maaier gemonteerd. Zou het écht de goeie kop zijn? Zou het allemaal passen? Pffffft, wat een opluchting toen het leek te gaan lukken.
En toen het apparaat starten. Eerst de oude benzine eruit natuurlijk, en een verse slok brandstof erin. En toen geschiedde het wonder: hij startte bijna meteen!
Ik zal 'm wel nog een keer wegbrengen om 'm te laten schoonmaken, maar dat doe ik dan wél bij iemand anders ;)


2 opmerkingen:

  1. Was dát dat leuke pakje van gisteren?
    Overigens petje-af dat je dat weer zelf voor elkaar hebt gekregen, ik heb er grote bewondering voor, hoewel ik weet hóe self-supporting je bent.
    Un beso, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat was mijn pretpakket :))
    En het in elkaar zetten was nog een gepuzzel, want de nummers op de tekening kwamen niet overeen met de nummers op de onderdelen :)
    Liefs, Yoke

    BeantwoordenVerwijderen