maandag 3 mei 2010

Jong spul

Vorige week zijn we naar "Ton in Jalón" geweest. Een onvervalste Hagenaar die een flinke collectie pluimvee heeft en ook een aantal dwerggeitjes. Die zie je hier niet vaak (eigenlijk nooit), dus ik was heel blij met de tip (van Erik en Elleke) dat Ton ze had. En dat er ook lammeren waren om te verkopen. Natuurlijk waren ze weer vertederend, die kleine stuiterballetjes. Over een week of zes bel ik Ton op om te kijken of ze dan al bij de moeder weg kunnen, en dan wordt de veestapel hier uitgebreid met een bokje, twee dwerggeitjes, en misschien ook een iets groter formaat geitje.
Ook heb ik bij hem Brahma's besteld. Dat zijn kippen-extra-large. Het zijn nu nog kleutertjes of zelfs dát nog niet eens, maar als ik de geitjes ga halen, zullen de brahma's hopelijk ook zover zijn dat ze de wijde wereld in mogen.


En er komt nog meer jong spul hiernaartoe: bij Ria zijn poesjes geboren. Twee nog piepkleine frummeltjes zijn door de moederpoes op een onmogelijke plek gedeponeerd: bovenop een stapel terrastafels (van een voormalig café), in de werkplaats onder het appartement waar Ria woont.
De foto is wat wazig, het is een beetje een zoekplaatje geworden. Maar ik wilde niet flitsen, en stond te balanceren op een emmer om ze toch een beetje in het zicht te krijgen.... :)
De katjes krijgen hier straks wél een baan. Ze mogen bij de paardenstal de muizen en ratten afschrikken (ze hoeven ze niet te vangen, liever niet zelfs) die de daar opgeslagen zakken paardenvoer openknagen.




1 opmerking:

  1. Toch een beetje gelukt, ik zal eerdaags kijken of ik ze kan fotograferen. Ze liggen nog steeds op hetzelfde plekje, maar worden al wel wat actiever.
    Un beso, Ria

    BeantwoordenVerwijderen