zondag 6 juni 2010

Zomer

Ik denk dat ik toch maar eens een zomerstop moet inlassen hier. Er is niet veel te vertellen, en om geforceerd onderwerpen te bedenken is ook niet je dát. De zon schijnt, het is stralend warm weer, met af en toe een knetterende ontlading en een frisse regenbui, iedereen is tevreden.....

En er is een enorme variëteit aan bloemen te vinden, tot op het muurtje van pomphok toe.




Wat voor mij wél nieuws is, is dat Jonathan en Mari weer terug zijn. Donderdagavond landden ze keurig op tijd in Alicante, en na een half uurtje konden we elkaar al omhelzen. Onder het genot van een stevige zomerse regenbui liepen we naar de auto. Heerlijk dat ze er weer zijn!
En gisteravond zijn we met zijn drieën tapas gaan eten in het dorp, heerlijk op een terrasje. Dan krijg je pas écht het zomer-gevoel!

Met de langverwachte dwerggeitjes is het minder goed afgelopen: er blijkt een onbekende ziekte te zijn geweest onder de lammeren, en de meeste hebben het niet overleefd. Dus dat wordt waarschijnlijk een jaar wachten. Óf op zoek gaan naar andere geitjes. Maar ik heb geen haast, het stukje land waar ze zouden komen is toch nog niet omheind....

Vandaag gaan we weer eens naar de rastro in Polop. Met Johns nieuwe tweedehands auto, een Ford courier. Kan hij die eens even testen in de bergen......

3 opmerkingen:

  1. Fijn meid, dat je kinderen weer terug zijn!.
    Wat sneu van die geitjes; je had je er zo op verheugd.
    Hoop je binnenkort weer eens te spreken op Skype (kon je vanavond niet vinden).
    We zijn in elk geval laatste week-end van deze maand ook weer in Cocentaina.

    liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Petra! Dat duurt gelukkig niet zo lang meer! En ik heb sinds gisteren een beetje ruzie met mijn internet: ik heb mijn 5 GB voor deze maand blijkbaar verbuikt, en nu gaat ie veel langzamer. Grrrr... Dus of Skype gaat lukken?

    Liefs, Yoke

    BeantwoordenVerwijderen