donderdag 26 maart 2009

varkens aan de loop


Toevallig keek ik gisteren uit het raam van de woonkamer, waardoor ik zag dat de kippen en één varkentje buiten hun weitje liepen. Snel naar buiten gegaan, en inderdaad, de dames kip en een varkje liepen vrolijk te rommelen op het pad. Maar waar waren de andere drie varkens? Niet in het hok, dus die moesten aan de wandel zijn.  
Ze waren door hun eigen keutels gelukkig makkelijk te vinden: een honderd meter verder liepen ze heel gemoedelijk op het pad langs de paarden, gelukkig nog op eigen land.
Samen met de vriend die ook op mijn land woont, hebben we héél kalm de varkentjes teruggedreven. Zonder stress liepen ze rustig terug naar hun eigen plekje, waarna Linda, het enige zeugje, zich in de waterbak probeerde te persen. Het was ook wel een wereldreis geweest voor ze!
Toen heb ik maar gauw met de hak een gat gegraven en dat vol laten lopen met water. Daar hebben ze dankbaar gebruik van gemaakt.
En toen het gat in het gaas maar gauw gedicht. Ik ben benieuwd wanneer ze het nog eens gaan proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten